Skip to Content

Винаходи, що сприяли створенню автомобілів

Автомобіль з'явився не раптово. Процес розвитку був довгим і почався з одного з геніальних винаходів людства — колеса. На жаль, в історії не збереглося ім'я автора, що створив перше колесо. Перші спогади про його існування були ще 6 тисяч років тому у Месопотамії.

Колесо постійно змінювалося. Спочатку його збивали з дощок внакладку. З часом з'явилася конструкція «маточина-спиця-обід», яка стягувалася металевою шиною для міцності. Така конструкція колеса існувала 1700 р. до н. е. у Давньому Єгипті.
XIII ст. — колінчастий вал.
XIV ст. — кузов, рама, підвіска кузова на ременях, перші карети.
1500 р. — спіральна пружина, пристрій зміни передач самохідного екіпажу, маховик у проекті Леонардо да Вінчі.
Середина XVII ст. — колод очні гальма (англійський механік Сомерсет). Перші спроби використати силу вибуху пороху у циліндрі (голландський астроном і механік Хрістіан Гюйгенс).
Кінець XVII ст. — підвіска кузова на стальних ресорах.
Кабріолет (від французького саЬгіоІеі) — легкий однокінний двоколісний екіпаж на високому ходу без передка. Пізніше кабріолетом стали називати кузов легкового автомобіля з відкидним м'яким верхом.

Цікаво, що винаходи стають винаходами тільки тоді, коли знаходять застосування. Наприклад, винахід пневматичної шини у 1845 р. був зроблений еденбурзьким торговцем Вільямом Томпсоном, але винахідником вважають ірландського ветеринара Джона Бойда Данлопа, який застосував водопровідні шланги на велосипедних колесах, а потім після внесення непринципових поліпшень почав їх серійне виробництво.
Чотиритактний двигун, який німці називають Оттомотор (на честь винахідника), створений на три роки раніше Хрістіаном Рейтманом. Доки Рейт-ман чекав замовлення на двигун, Отто створив такий же двигун, налагодив його виробництво, почав продавати та заробив більше 3 млн. марок. А Рейт-ман помер у злиднях.
У 1912 р. Одеса була одним з найбільших автомобільних центрів країни. Тут було зареєстровано 238 автомобілів. Найбільш популярним був автомобіль марки «Бенц». Всього можна було зустріти на вулицях міста понад 70 марок автомобілів.
Перший автомобіль у 1891 р, придбав одеський редактор га зети В. В. Навроцький.
У Києві в 1911 р. було зареє стровано лише 76 машин, у
1912 р. — 166, а наприкінці
1913 р. — 328. Цікаво, що най більш популярними тут були триколісні автомобілі та авто з кузовами «Торпедо».
У 1913 р. на вулицях Києва з'явилися вантажівки і перші автобуси. На той час їх було всього шість.
Омнібус — багатомісний кінний екіпаж, який здійснював регулярні рейси між заданими пунктами.